31 Ocak 2012 Salı

ELMALI TURTA


  Yaklaşık bir kaç ay oluyor bu tarifi bulalı.HATİCE HANIM'ı blog yazarı olmadan öncede sıkça takip eder,paylaştıklarını eşime arkadaşlarıma yapardım...
  Eşimin memleketten getirdiği 1 kasa elma ziyan olmasın diye bütün elmalı tarifleri deneyip herkesten tam not alan bu tarifi paylaşmak istedim sizlerle...



HAMURU İÇİN
1 paket margarin oda sıcaklığında (ben sana hamur işi kullanıyorum)
1 yumurta
4 çorba  kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
arzuya göre ceviz ve fındık içi


İÇ MALZEMESİ
3 küçük ve ya 2 büyük kırmızı elma
4 çorba  kaşığı şeker
1-1,5 çorba kaşığı tarçın


HAZIRLANIŞI
  Margarin yumurta ve şekeri biraz elinizle yumuşatıp bir kenarda elediğiniz undan azar azar ekleyip hamuru hazırlayın bu arada kabartma tozunu da un ile birlikte elemeyi unutmayın.
Hazırladığınız hamurun 3'te 1'ini buzdolabına kaldırın(üst bölüme).Elmaları rendeleyin ,şekeri ve tarçını ilave edip pişirin.Dışarıdaki hamuru tart ve ya tırtıklı borcama serin, üzerine soğuttuğunuz elmalı içi de her tarafını kaplayacak şekilde yayın.Sertleşmesi için buzdolabına kaldırdığınız hamuru rendeleyip karışımın üzerine yayın.180 derecede önceden ısıttığınız fırınınızda üzeri kızarana kadar pişirin.Soğuduktan sonra pudra şekeri serpip afiyetle sevdiklerinizle paylaşın....


  Hatice Hanım'a güzel paylaşımları için teşekkür ediyorum.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bayılıyorum elmalı olan butun mamalara,bu da harıka olmuş yanınada bır fincan çay bu karlı havada camdan bakarak yemesi güzel olur.

ASUMAN dedi ki...

evet hedencim bizde eşimle bu karlı soğuk havada aynen dediğin gibi yaptık:)))