20 Şubat 2012 Pazartesi

BROWNİ KEK

 Tarifini  buradan aldığım , evdekilerin bayıldığı,ünü ev dışına çıkan gerçek bir lezzet diyorum...
Denemenizi ısrarla tavsiye ediyorum.Çok şey kazanacaksınız...Bu tarifide bu arkadaşımız paylaşmış.Kendisine bu güzel tarifi bizlerle paylaştığı için teşekkür ediyorum.

 BROWNİ için gerekli malzemeler

KEKİ İÇİN
 1 su bardağı süt
 1/2 su bardağı sıvıyağ
 2 su bardağı un(elenmiş)
 1 su bardağı şeker
 3 yumurta
 3 yemek kaşığı kakao(elenmiş)
 1 paket vanilya(ben koymadım)
 1 paket kabartma tozu(elenmiş)

 SOSU İÇİN 
 1 paket bitter çikolata
 2 su bardağı süt
 2 yemek kaşığı pudra şekeri(elenmiş)
 2 yemek kaşığı kakao(elenmiş)

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri çırpın.Sırasıyla süt,kakao,,un,ve kabartma tozunu ekleyip biraz daha çırpın.Daha sonra yağlanmış herhangi bir kalıbı yağlayıp hazırladığınız karışımı boşaltın.ortalama 175-180 derecede 20/25 dk.pişirin.Kekin biraz nemli kalması gerektiğinden dolayı çok fazla pişmemesi gerekiyor.

SOSUN YAPILIŞI
Tüm malzemeleri karıştırıp kaynayıncaya kadar pişirip soğutuyoruz.Keki çıkarır çıkartmaz sosu üstüne döküyoruz.
 NOT:SOSU İLK ÖNCE HAZIRLAMAKTA FAYDA VAR...
 Afiyet olsun...








1 yorum:

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık